ad
ad
کیک | کیک شیفون | طرز تهیه کیک شیفون

کیک شیفون شکلاتی را در خانه اینطوری درست کنید

طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی را ببینید
کد خبر: 6664
کیک شیفون شکلاتی را در خانه اینطوری درست کنید

مواد لازم برای ۴ نفر

آرد یک و نیم پیمانه

شیر گرم نصف پیمانه

۴ تخم مرغ درشت یا ۵ تخم‌مرغ ریز ۴ یا ۵ عدد

شکر یک پیمانه

روغن نصف پیمانه

وانیل یک قاشق مربا خوری

بکینگ پودر یک و نیم قاشق ‌چایخوری

پودر نسکافه ( به دلخواه) یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی

مرحله اول

در ابتدا نصف پیمانه شیر گرم را با یک قاشق پودر نسکافه ترکیب کنید و خوب هم بزنید، و در دمای محیط تا قرار دهید، اضافه کردن پودر نسکافه به ذائقه خودتان بستگی دارد، می‌توانید از شیر به تنهایی استفاده کنید.

مرحله دوم

حالا تخم‌مرغ‌ها را که از قبل از یخچال بیرون آورده‌‌اید و به دمای محیط رسیده‌اند را در یک ظرف مناسب ریخته و با همزن دستی خوب هم بزنید تا از لختگی خارج شده و یکدست و پف‌دار شوند.

نکته: حتما تخم‌مرغ‌ها را خوب هم بزنید تا پف کنند و کشدار شوند، این مرحله در پف کیک تاثیر زیادی دارد.

مرحله سوم

بعد شکر را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا مخلوط کرم رنگ و کشدار شود، وانیل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کاملا مواد با هم ترکیب شده و بافت نرمی پیدا کنند.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن را به ترکیب اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس مخلوط شیر و نسکافه یا شیر به تنهایی را هم روی مواد ریخته و با هم مخلوط کنید، کناره‌های ظرف را دورگیری کنید تا خشک نشوند.

مرحله پنجم

سپس در ظرف دیگری آرد را الک کنید سپس بکینگ پودر و پودر کاکائو را به آرد اضافه کنید و کاملا با آرد مخلوط کنید و برای این ‌که در آرد گلوله نشود دوباره با هم الک کنید.

نکته: اگر می‌خواهید کیک‌ بیشتر طعم کاکائو داشته باشد می‌توانید از آرد کم کنید و به پودر کاکائو اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا ترکیب آرد و پودر کاکائو را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید، بهتر است که آرد را روی مخلوط الک کنید تا بافت یکدستی پیدا کند و همه مواد خوب با هم ترکیب شوند.

نکته: حتما مواد را در یک جهت هم بزنید تا در نهایت کیک بافت سبک و نرمی داشته باشد.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب کیک را چرب کنید و کاغذ روغنی بیاندازید، می‌توانید از کاغذ روغنی هم استفاده نکنید، سپس مواد کیک را در قالب بریزید و به آرامی به قالب ۲، ۳ بار ضربه بزنید.

مرحله هشتم

حالا قالب را در فر که ده دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده‌اید و کاملا گرم شده قرار دهید و به مدت ۵۰ دقیقه زمان دهید تا کیک کاملا پخته شود، نیم ساعت اول اصلا در فر را باز نکنید.

نکته: اگر از فر دست ساز استفاده می‌کنید، زمان پخت کیک در فر که از یک ربع قبل گرم شده است به مدت یک ساعت است.

مرحله نهم

بعد از ۵۰ دقیقه در فر را باز کنید و یک سیخ چوبی یا چاقو را در کیک فرو کنید اگر مواد کیک به سیخ نچسبید یعنی کیک آماده است و می‌توانید آن را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شود.

مرحله دهم

بعد از خنک شدن کیک شیفون شکلاتی، آن را به آرامی در ظرف مناسب قرار دهید و به سلیقه خودتان با خامه، گاناش، شکلات صبحانه، شکلات چیپسی، ترافل‌های رنگی و تکه‌های میوه تزئین کنید و سپس سرو کنید.




کپی لینک کوتاه خبر: https://jeldnews.com/d/4peno2

پربیننده ترین




اخبار داغ