ad
ad
خورش قیمه | تلخ نشدن خورش قیمه

راهکار تلخ نشدن خورش قیمه | با این ترفندها مثل نذری‌ها قیمه بپز

ترفندهای جلوگیری از تلخ شدن خورش قیمه را در ادامه‌ی مطلب بخوانید.
کد خبر: 58188
راهکار تلخ نشدن خورش قیمه | با این ترفندها مثل نذری‌ها قیمه بپز

ترفندهای جلوگیری از تلخ شدن خورش قیمه را در ادامه‌ی مطلب بخوانید.

تلخ شدن ‌خورشت قیمه با لیموعمانی

  1. مهم‌ترین دلیل تلخ شدن خورشت قیمه لیموعمانی‌ است. لیموعمانی طعم بسیار خوبی به ‌

    می‌دهد و نمی‌شود از خیر آن گذشت. استفاده از لیموعمانی در ‌خورشت قیمه مثل چاقوی دو لبه است. اگر درست استفاده شود ‌خورشت را خیلی خوشمزه‌ می‌کند و اگر اشتباه کنید طعم ‌خورشت را تلخ و غیر قابل مصرف‌ می‌کند.

راهکارهایی برای رفع تلخی خورشت قیمه

علت تلخ شدن ‌خورشت قیمه

اگر بیش از حد لیموعمانی در ‌خورشت قیمه بماند باعث تلخی ‌خورشت می‌شود. هر چقدر زودتر داخل ‌خورشت بریزید تلخی بیشتری داخل مزه ‌خورشت ایجاد‌ می‌کند. چندین راهکار وجود دارد که شما ‌خورشت قیمه‌تان را با لیموعمانی بپزید ولی ‌خورشت شما تلخ نشود. این راهکارها‌ را با هم ببینیم.

استفاده از پودر لیموعمانی

اگر در تهیه ‌خورشت خود از مقدار کمی لیموعمانی پودرشده استفاده کنید ‌خورشت شما کمی طعم ترشی لیموعمانی را به خود‌ می‌گیرد ولی خوب این روش نقص‌‌هایی هم دارد. اول اینکه لیموعمانی طعم بهتری نسبت به پودر لیموعمانی دارد و دوم اینکه پودر لیموعمانی رنگ ‌خورشت را تیره می‌کند.

قیمه

استفاده از لیموعمانی خیسانده شده

لیموعمانی‌‌ها را با چنگال سوراخ کنید. سپس در آب ولرم قرار دهید تا تلخی‌شان گرفته شود، سپس داخل ‌خورشت بیندازید. این راهکار یک نقص بزرگ دارد و آن هم این است که آب علاوه بر تلخی لیموعمانی، ترشی آن را هم می‌گیرد.

استفاده از لیموعمانی نصف‌شده

راهکار بعدی استفاده از لیموعمانی نصف شده است. لیموعمانی‌‌ها را از وسط نصف کنید. سپس هسته‌های آن را خارج کنید. در ۲۰ دقیقه پایانی پخت ‌خورشت به قابلمه اضافه کنید. با این روش لیموعمانی طعم بسیار خوبی به ‌خورشت شما‌ می‌دهد.

لیمو عمانی

لیموعمانی نریزید

راه‌حل آخر این است که از لیموعمانی استفاده نکنید. البته حیف است طعم به این خوبی را از دست بدهید.‌ می‌توانید آبغوره یا تمبرهندی را جایگزین لیموعمانی کنید. البته باز هم‌ می‌گویم که هیچ‌چیزی نمی‌تواند جایگزین طعم لیموعمانی در ‌خورشت قیمه باشد.

راهکارهایی برای رفع تلخی خورشت قیمه

استفاده از سیب‌زمینی

اگر متوجه طعم تلخی خورشت شدید، خیلی سریع یک سیب‌زمینی درشت را پوست بگیرید و داخل ‌خورشت بیندازید. پس از اینکه ‌خورشت آماده شد سیب‌زمینی را از ‌خورشت خارج کنید و دور بیندازید. اگر تلخی ‌خورشت شما خیلی زیاد نباشد با این روش‌ می‌توانید مشکل را حل کنید. اگر به دستور غذاهای ایرانی علاقه دارید، ملا قورمه خورشت اصیل مازندرانی را بخوانید.

رفع تلخی قیمه

استفاده از زعفران و شکر

اگر ‌خورشت قیمه شما خیلی تلخ شد و امکان گرفتن تلخی آن با سیب‌زمینی وجود نداشت، مقداری زعفران را بسابید و با کمی آب جوش دم کنید. سپس به نسبت زعفران کمی شکر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا شکر کمی حل شود. مخلوط زعفران و شکر را به قابلمه ‌خورشت اضافه کنید. این راهکار علاوه بر اینکه تا حد زیادی تلخی ‌خورشت قیمه را‌ می‌گیرد، باعث‌ می‌شود ‌خورشت شما عطر زعفران بیشتری نیز بگیرد.

راهکارهایی برای رفع تلخی خورشت قیمه

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://jeldnews.com/d/4p68ra

پربیننده ترین




اخبار داغ