ad
ad
کتاب | جمله پایانی کتاب | معرفی کتاب

50 جمله پایانی برتر کتاب ها | قسمت دوم

در حالی که شروع یک کتاب ممکن است شکوه و عظمت زیادی داشته باشد، این پایان قصه‌ها است که در حافظه مخاطبان می‌ماند. خط آخر به طرزی مبهم بر کل رمان سایه می‌افکند و برای مدت‌ها ذهن شما را به خود مشغول می‌کند. از آثار کلاسیکی مانند مزرعه حیوانات جورج اورول گرفته تا بادبادک‌باز اثر خالد حسینی، به‌یادماندنی‌ترین سطرهای آخر آثار ادبی مطرح جهان را گردآوری کرده‌ایم. در این سری مطالب به 50 تا جمله پایانی برتر کتاب ها میپردازیم.
کد خبر: 5631
50 جمله پایانی برتر کتاب ها | قسمت دوم

در حالی که شروع یک کتاب ممکن است شکوه و عظمت زیادی داشته باشد، این پایان قصه‌ها است که در حافظه مخاطبان می‌ماند. خط آخر به طرزی مبهم بر کل رمان سایه می‌افکند و برای مدت‌ها ذهن شما را به خود مشغول می‌کند. از آثار کلاسیکی مانند مزرعه حیوانات جورج اورول گرفته تا بادبادک‌باز اثر خالد حسینی، به‌یادماندنی‌ترین سطرهای آخر آثار ادبی مطرح جهان را گردآوری کرده‌ایم. در این سری مطالب به 50 تا جمله پایانی برتر کتاب ها میپردازیم.

۱۱- کتاب ۱۹۸۴
نوشته‌ی جورج اورول
«او عاشق برادر بزرگ‌تر بود.»
کتاب ۱۹۸۴، دنیای ترسناکی را توصیف می‌کند که تنها سه کشور بزرگ در آن وجود دارند؛ اوشینیا، اوراسیا، ایستیشیا. همان سه کشور بی رحم هم همیشه با یکدیگر در حال جنگند. این داستان در لندن، در کشور اوشینیا رخ می‌دهد که جامعه‌اش به سه طبقه تقسیم شده است، طبقه‌ی کارگر، اعضای عادی حزب (مردم عادی) و اعضای رده بالای حزب. همه‌ی افراد جامعه در این سه دسته قرار می‌گیرند و باید از برادر بزرگ که رئیس حزب است، اطاعت کنند. نوشتن در این جامعه ممنوع است و آزادی‌های فردی پایمال خواهد شد و ج همه‌ی جامعه به وسیله‌ی تلویزیونهای تله‌اسکرین کنترل می‌شود. در این جامعه برای همه تنها یک حقیقت محض وجود دارد و آن حقیقت هم حزب است، نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر.

۱۲- فیستا: خورشید همچنان می‌دمد
نوشته‌ی ارنست همینگوی
برت گفت: «اوه، جک، ما می‌توانستیم لحظات خوبی را با هم داشته باشیم… آیا این‌طور فکر کردن زیبا نیست.»
خورشید همچنان می‌دمد رمانی است اثر ارنست همینگوی، نویسنده نامدار آمریکایی که در سال ۱۹۲۶ منتشر شد. این کتاب یکی از آثار مشهور ادبی جهان است. محور داستان مسافرت گروهی آمریکایی و انگلیسی مقیم فرانسه از «نسل گم شده» به اسپانیا برای دیدن فستیوال گاوبازی پامپلونا است. راوی داستان مردی است که بر اثر زخمی از دوران جنگ جهانی اول عقیم شده‌است.

۱۳- رومئو و ژولیت
نوشته‌ی ویلیام شکسپیر
«زیرا هیچ داستانی از غم و غصه نبود، فقط داستان ژولیت بود و رومئواش.»
رومئو و ژولیت تراژدی نوشته‌شده توسط ویلیام شکسپیر در اوایل کار اوست که در مورد دو عاشق ناکام است که در نهایت مرگ‌ پایان کارشان می‌شود. این نمایشنامه یکی از محبوب‌ترین نمایشنامه‌های شکسپیر در زمان‌ حیاتش می‌باشد و در کنار هملت یکی از نمایشنامه‌هایی است که بر روی پرده رفته‌ است. امروزه از شخصیت‌های‌ اصلی داستان به‌عنوان عاشقان آرمانی یاد می‌شود.

۱۴- معشوق
نویسنده تونی موریسون
«معشوق.»
کتاب دلبند به قلم تونی موریسون، برنده جایزه ادبی نوبل، با روایتی حیرت‌آور تاریخ بردگی و جهنم زندگی بردگان را به تصویر می‌کشد و به داستان دردناک کشته شدن فرزندی توسط مادر خویش می‌پردازد. تونی موریسون نخستین و تنها زن و سیاه‌پوست است که موفق به دریافت جایزه‌ی معتبر نوبل ادبی شده است. آکادمی نوبل دلیل اهدای این جایزه به خانم تونی موریسون را «زندگی بخشیدن به جنبه‌ای اساسی از زندگی آمریکایی با نیروی تخیل و کلام شاعرانه» اعلام کردند. کتاب دلبند اثر تونی موریسون یکی از مشهورترین نوشته‌های او محسوب می‌شود.

۱۵- زندگی پای
نوشته‌ی یان مارتل
«تعداد بسیار کمی از گم شدگان در دریا می‌توانند ادعا کنند که به اندازه آقای پاتل در دریا زنده مانده‌اند و هیچ کدام در مجاورت یک ببر بنگال بالغ مجبور به زندگی نبوده.»
رمان زندگی پی، رمانی فانتزی-ماجرایی و نوشته ی یان مارتل است که در سال ۲۰۰۱ انتشار یافته است. شخصیت اصلی داستان، پیسین مولیتور پی پاتل، پسری اهل قبیله ی تامیل و از شهر پوندیچری است که از سنی پایین به دنبال موضوعات عرفانی و روحانی و کاربرد این مسائل می رود. او، پس از حادثه ی غرق شدن کشتی، ۲۲۷ روز را درون قایقی شناور در اقیانوس آرام به همراه یک ببر بنگال به اسم ریچارد پارکر می گذراند.
۱۶- دل تاریکی
نوشته‌ی جوزف کنراد
« این پیشنهاد توسط یک توده بزرگ از ابرهای سیاه رد شده بود، و آبراه گلآالود آرام به انتهای زمین زیر آسمان ابری تیره و تار گل منتهی می‌شد و به نظر می‌رسید که قلب یک تاریکی عظیم را هدایت می‌کند.»
کتاب دل تاریکی داستان ملوانی به نام مارلو است که از زمان کودکی مجذوب رودی بزرگ است که در منطقه‌ای کاوش ‌نشده در آفریقا قرار دارد است. او بالاخره در شرکتی که مأمور کاوش در آن منطقه است استخدام می‌شود و شرکت فرماندهی یک کشتی مخصوص حمل عاج را به او می‌سپارند. مارلو، پس از سفری سخت و وحشتناک، سرانجام موفق می‌شود که در عمق منطقه به کمپ شرکت برسد. اما قبایل وحشی‌ای که آنجا می‌بیند همه چیز را در ذهنش به هم می‌ریزد.

۱۷- شکارچی در چاودار (ناطور دشت)
نوشته‌ی جی دی سالینجر
«جالبه. هرگز به کسی چیزی نگو، اگر این کار را بکنی، دلت برای همه تنگ می‌شود.»
شکارچی در چاودار ، رمان توسط جی دی سلینجر در سال ۱۹۵۱ منتشر شد. این رمان جزئیات دو روز از زندگی هولدن کالفیلد ۱۶ ساله را پس از اخراج از مدرسه آمادگی ارائه می دهد. هولدن گیج و مأیوس ، به دنبال حقیقت و راه حل در برابر تلفات دنیای بزرگسالان است. سرانجام او خسته و از نظر عاطفی ناپایدار است. وقایع پس از واقعیت مربوط می شوند.

۱۸- مزرعه حیوانات
نوشته‌ی جورج اورول
«مخلوقات بیرون نگاهشان را از خوک به انسان می‌دوختند و از انسان به خوک و دوباره از خوک به انسان می‌نگریستند. اما هیچ‌کس نمی‌توانست بگوید کدام است.»
کتاب مزرعه حیوانات نوشته جرج اورول، نویسنده و روزنامه‌نگار معروف قرن بیستم و نویسنده کتاب ۱۹۸۴ است. این داستان که در دوران جنگ جهانی دوم نوشته شده به‌طور غیرمستقیم به شرایط حاکم بر شوروی سابق، اشاره کند. مزرعه حیوانات به دلیل روابط خوب میان انگلیس و شوروی در آن زمان، مجوز انتشار نگرفت؛ تا درنهایت در سال ۱۹۴۵ در انگلستان منتشر شد و در اواخر دهه ۱۹۵۰ به شهرت رسید. این کتاب توسط عباس زارعی ترجمه شده است.

۱۹- زنان کوچک
نوشته‌ی لوئیزا می آلکوت
«اوه، دخترم، هر چقدر هم که زنده باشی، من هرگز نمی‌توانم برایت شادی بزرگ‌تری از این آرزو کنم.»
داستان زنان کوچک درباره زندگی پر فرازو نشیب چهار خواهر است که در دوران جنگ و در غیاب پدرشان مجبور به مهاجرت و تحمل سختی‌های زیادی در زندگی می‌شوند که آنها را تبدیل به زنانی خودساخته می‌کند. لوئیزا می. آلکوت این کتاب را در زمان جنگ‌های داخلی امریکا نوشت. رمان زنان کوچک برای اولین بار در سال ۱۸۶۹ به چاپ رسید و با موفقیت چشم‌گیری روبه‌رو شد. این اثر اکنون به بیش از ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده و بارها مورد اقتباس‌های سینمایی قرار گرفته است. زنان کوچک توسط پروین ادیب ترجمه شده است.

۲۰- طوفان
نوشته‌ی ویلیام شکسپیر
«همان‌طور که جنایات را عفو می‌کنید، بگذارید زیاده‌روی‌تان شما را آزاد کند.»
طوفان نمایشنامه ای است که در اوایل دهه ۱۶۰۰ توسط ویلیام شکسپیر نوشته شده است. با شروع نمایش ، پروسپرو ، دوک مخلوع میلان و دختر نوجوانش میراندا در یک جزیره دورافتاده زندگی می کنند که در طی دوازده سال گذشته در آنجا محاصره شده اند. تنها همراهان آنها آریل هستند ، روحی جادویی که توسط پروسپرو به بردگی گرفته شده است و کالیبان، بومی این جزیره است که توسط پروسپرو نیز به بردگی گرفته شده. پروسپرو در ابتدا دوک میلان بود ، اما مقام وی توسط برادرش آنتونیو غصب شد ، احتمالا با رضایت پادشاه ناپل، آلونسو و برادر آلونسو، سباستین.




کپی لینک کوتاه خبر: https://jeldnews.com/d/4dvam4

پربیننده ترین




اخبار داغ



دیدگاه ها


یک سال پیش

ودزوک لخاب