ad
ad
دورکننده پشه‌‌ها | گیاهان دورکننده پشه‌‌ها

این گیاهان پشه‌ها را از خانه فراری می‌دهند | گیاهان دورکننده پشه‌‌ها

گیاهان دورکننده پشه‌‌ها را در ادامه‌ی مطلب بشناسید.
کد خبر: 58830
این گیاهان پشه‌ها را از خانه فراری می‌دهند | گیاهان دورکننده پشه‌‌ها

گیاهان دورکننده پشه‌‌ها را در ادامه‌ی مطلب بشناسید.

برای بسیاری از ما، عصرهای طولانی تابستان بهترین بخش سال است. نشستن روی بالکن و لذت بردن از هوای تابستان در حالی که یک لیوان نوشیدنی سرد می‌نوشیم و کتاب مورد علاقه‌مان را می‌خوانیم یکی از لذت‌های این فصل است البته اگر آن پشه‌های مزاحم نبودند!

راه‌های مختلفی برای دور نگه داشتن آنها وجود دارد؛ از سم پاشی گرفته تا دستگاه‌های دافع حشرات، راه‌های موثری وجود دارد که شاید چندان طرفدار نداشته باشد؛ دستگاه‌ها نیاز به تمیزکاری و مراقبت دارند؛ مواد شیمیایی (DEET) هم به دلیل آسیب‌های بهداشتی و زیست محیطی همیشه مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

با این حال یک راه ساده وجود دارد؛ اطراف خود را با گیاهانی که به طور طبیعی پشه‌ها را دفع می‌کنند طراوت بدهید؛ این یک گزینه ساده‌تر و طبیعی‌تر است. در اینجا ۴ گیاه محبوب برای دور نگه داشتن آفات کوچک را معرفی می‌کنیم که اغلب کاربردهای دیگری هم دارند. البته نباید فراموش کنید که حذف هر گونه منابع آب راکد که زیستگاهی برای پرورش پشه است، اولین قدمی است که باید بردارید.

اسطوخودوس

گیاهان دافع پشه تقریبا همگی با ایجاد تداخل در توانایی پشه‌ها برای شناسایی مکان شما از طریق رایحه عمل می‌کنند. در میان گیاهان معطر، اسطوخودوس یکی از محبوب‌ترین‌هاست. این گیاه هم در آشپزی استفاده دارد و هم به عنوان یک عنصر خوش بو در محصولات معطر به کار می‌رود. از همه جالب‌تر اینکه به دور نگه داشتن پشه‌ها کمک می‌کند؛ له کردن یک یا دو شاخه و رها کردن آنها در اطراف اتاق یا مالیدن مستقیم آن روی پوست می‌تواند به کاهش خطر گزش کمک کند. اسطوخودوس یک گیاه چند ساله مقاوم است، بنابراین نگهداری راحتی دارد.

۴ گیاه ضد پشه برای نگهداری در آپارتمان | گیاهان محبوب در آشپزی که پرورش آنها در خانه آسان است نعنا انواع مختلفی دارد اما نوع رایج آن ضد پشه‌هاست

۲. نعناع

نعناعیان خانواده بزرگی از گیاهان معطر هستند (مثلا پونه هم عضو این خانواده است) اما در حال حاضر فقط به آن گیاهی احتیاج داریم که به نعنا (یا نعناع) مشهور است؛ همه آنها به شدت معطر و برای انسان خوشایند هستند و خبر خوب اینکه حشرات را دفع می‌کنند. حتما آن ضرب المثل معروف را به خاطر دارید که «مار از پونه بدش می‌آد ...». نعناع هم در باغچه و هم در گلدان رشد خوبی دارد پس می‌توانید به راحتی در فضای منزلتان از آن استفاده کنید. آنها نه تنها به دور نگه داشتن پشه‌ها کمک می‌کنند، بلکه برای نوشیدنی‌های تابستانی هم به کار می‌آیند.

رزماری

اکلیل کوهی یا رزماری یک گیاه مدیترانه‌ای با رایحه قوی است که سابقه‌ای طولانی برای استفاده در آشپزی دارد. عطر تند و کاج مانند آن طعم گوشت را خوشایندتر می‌کند و در غذاهای ایتالیایی هم کاربرد زیادی دارد. جالب اینکه عطر این گیاه می‌تواند پشه ها را به همان راحتی که انسان های گرسنه را جذب می کند، دفع کند. همین ویژگی آن را به یک انتخاب عالی برای باغ یا بالکن تبدیل کرده پس هر زمان کباب پز خود را روشن کردید، یک یا دو شاخه رزماری روی زغال بریزید. دود معطر آن به غذاهای شما طعم خوبی می‌دهد و در عین حال به شما کمک می‌کند تا از پشه‌ها در امان بمانید.

۴ گیاه ضد پشه برای نگهداری در آپارتمان | گیاهان محبوب در آشپزی که پرورش آنها در خانه آسان است برگ‌های ریحان را مرتب بچینید تا باز رشد کنند

۴. ریحان

ریحان هم یکی دیگر از گیاهان محبوب در آشپزی است که رایحه قوی، آن را به یکی از اجزای اصلی غذا، از ایتالیایی تا تایلندی، تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید پستو درست کنید، یا می‌خواهید پشه‌ها را دور نگه دارید کافی است یک گلدان ریحان داشته باشید. جالب اینکه حتی مجبور نیستید بین استفاده از برگ‌ها در آشپزی یا خرد کردن آن‌ها برای از بین بردن پشه‌ها انتخاب کنید چرا که ریحان در تمام تابستان برگ‌های تازه می‌دهد و کافی است آن‌ها را بچینید تا گیاه به‌ تولید خود ادامه دهد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://jeldnews.com/d/4bx5b5

پربیننده ترین




اخبار داغ