ad
ad
خودداری زن از رابطه جنسی با همسر | حکم شرعی خودداری زن از رابطه جنسی با همسر

حکم شرعی خودداری زن از رابطه زناشویی | اگر زنی مایل به نزدیکی با شوهر خود نباشد حکمش چیست؟

حکم شرعی زنی که مایل به نزدیکی کردن با شوهر خود نباشد چیست؟
کد خبر: 44351
حکم شرعی خودداری زن از رابطه زناشویی  | اگر زنی مایل به نزدیکی با شوهر خود نباشد حکمش چیست؟

حکم شرعی خودداری زن از رابطه زناشویی

حکم شرعی زنی که مایل به نزدیکی کردن با شوهر خود نباشد چیست؟

متن سوال:

اگر زنی مایل به نزدیکی کردن با شوهر خود نباشد و سالها باشد که این کار خود را ادامه می دهدحکمش برای زن چیست در حالی که از مرد نفقه می گیرد و در خانه او زندگی می کند.این آن قدر بی میلی به همسرش نشان داده که آن مرد منزوی شده است تا آنجایی که هر گاه مرد به سمت او میرود تا با او حرف بزند مورد فحاشی واقع میشود.در حالی که این زن انسان مومنی است و نماز و زوزه های خود را به جا می آورد.از شما خواهش می کنم با راهنمایی های خوداین خانوم را به راه راست هدایت نمایید(با استناد به آیات و روایات)

سلام وقت شما بخیر امید است که بتوانیم با مطالب ذکر شده قدمی جهت برطرف شدن مشل مذکور برداریم. البته به یاد داشته باشید که مراجعه به یک متخصص درمان اختلالات جنسی موثر است.

چون ممکن است ناشی از بروز یک مشکل عاطفی و روانشناختی مثلاض وجود یک مشکل با شما به عنوان شوهر می تواند او را از زابطه جنسی با شما متنفر سازد که باید شواهد برای متخصصین مسجل گردد. این موضوع را ا ز دوجهت میتوان مورد بررسی قرار داد یکی از جهت حقوقی و فقهی و دیگر از جهت روانشناختی. ما در این پاسخ با نگاهی روانشناختی سعی می کنیم با ذکر توصیه هایی نسبت به رفع این مشکل کمک کنیم: ۱- توصیه می کنیم که با این زن صحبت کرده و راضی کند که جهت رفع این مشکل حتما به نزد متخصص و روانشناس متبحر مراجعه کند.

در میان اخبار

زیرا احتمال دارد که این زن به سرد مزاجی مبتلا شده باشد برای درمان این مساله لازم است که مصاحبه بالینی دقیقی از این خانم صورت گیرد تا بتوان ریشه و علت واقعی سرد مزاجی را تشخیص داد. توجه داشته باشید که عوامل مختلف و متنوعی می تواند در سرد مزاجی زن موثر باشد به عنوان نمونه اموری از قبیل تجربه بد از اولین رابطه جنسی، تصور غلط و منفی از رابطه جنسی، بیماری های مانند افسردگی، وسواسی (البته به صورتی خاص)، اختلاات هورمونی، مشکلات غده تیروئید، ترس از حاملگی، جراحی های لگنی، کامروا نشدن از همبستری، دردناک بودن رابطه بر اثر فقدان برانگیختگی جنسی و یا عدم لغزندگی واژن به خاطر کمی ترشحات و… میتوانند در سردمزاجی زن موثر باشد.

از این رو با توجه به کثرت احتمالات لازم است که یک مصاحبه بالینی دقیقی از ایشان صورت و برخی آزمایشان پزشکی را نیزانجام دهند تا بتوان ریشه مشکل را تشخیص داده و آن را برطرف کرد. ۲- توصیه بعدی ما این است که علاوه بر ترغیب ایشان به مراجعه حضوری سعی کنید بینش ایشان را نسبت به عمل جنسی اصلاح کنید حتی الامکان سعی کنید تا نگاه مثبتی نسبت به شوهر و رابطه جنسی پیدا کند. ۳- توصیه بعدی این است که سعی در فضایی صمیمانه و عاطفی، بینش ایشان را نسبت به فضیلت شوهرداری و حق تمکین مرد، افزایش دهید. البته بهتر است این کار توسط یک خانم که رابطه صمیمی و محکمی با ایشان دارد، صورت بگیرد. ایشان می تواند با ایجاد همدلی و در فضایی کاملا دوستانه بینش زن مورد نظر را نسبت به این مساله اصلاح کند. با توجه به اینکه ایشان روحیه مذهبی دارد استفاده از روایتهایی که در ادامه آمده است می تواند مفید باشد.

در روایتی که از امام باقر علیه السلام نقل شده است: زنى به نزد رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله آمد و عرض کرد: یا رسول اللَّه حقّ مرد بر زوجه‏اش چیست؟ فرمود: آنکه او را فرمان ببرد و از نافرمانیش بپرهیزد و از مال شوهر (بدون رضاى او) چیزى به فقیر ندهد، و نیز بدون اجازه او روزه مستحبّى نگیرد، و او را از کامیابى مانع نشود هر چند بر جهاز شترى سوار باشد، و از خانه‏اش بدون رخصت وى خارج نشود که اگر بدون اجازه از منزل بیرون رفت فرشتگان آسمان و فرشتگان زمین و فرشتگان غضب و رحمت همگى او را لعنت کنند تا به خانه‏اش باز گردد،…». همانطور که روشن است با توجه به این روایت می‌توان حق تمکین را برای مرد اثبات نمود مخصوصا با توجه به این عبارت که در روایت آمده: او را از کامیابی مانع نشود هر چند بر جهاز شتری سواری باشد، می توان به اهمیت این مساله پی برد. همچنین توجه به این نکته نیز مفید است که بدانید شوهردارى به قدرى در نظر اسلام اهمیت داشته که آن را در ردیف ‏جهاد در راه خدا قرار داده، حضرت على (علیه السلام) می فرماید: جهاد زن به این‏است که خوب شوهردارى کند. با توجه به اینکه جهاد در راه خدا براى ‏ترقى و عظمت اسلام و دفاع از کشورهاى اسلامى و اجراى عدالت ‏اجتماعى بزرگ ترین عبادت است ارزش شوهردارى معلوم می‌شود. حضرت صادق علیه السلام نیز فرمود:هر زنی که شوهرش را اذیت کند و اندوهگینش سازد و از رحمت‏خدا دور است.

و هر زنی که به شوهرش ‏احترام بگذارد و آزارش نرساند و فرمانبردارش باشد خوشبخت ورستگار است‏». نکته قابل توجه: البته توجه داشته باشید که این توصیه های یک طرفه نباشد، نباید زن را سیاه و شوهرش کاملا سفید نشان دهید، بلکه به شوهر او نیز توصیه کنید تا با افزایش رفتارهای مثبت و ایجاد رابطه عاطفی و صمیمانه همسرش را مجذوب خود کند. مطمئنا شوهر ایشان هر چه بتواند رفتارهای مثبت و عاطفی بیشتری نسبت به زنش داشته باشد با واکنش های مثبتی از سوی زن مواجه خواهد شد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://jeldnews.com/d/48l6ww

پربیننده ترین




اخبار داغ



دیدگاه ها


یک سال پیش

جهاد مرد چیست؟! خیانت ؟ مجوز صیغه دادن به مرد متاهل؟! مگه شوهر سیب زمینی هست که باید حراجش گذاشتو ویا با دیگران شریک شد که عواقب خطرناک خانوادگی دارد ؟؟!!!

ناشناسیک سال پیش

واقعا متاسفم برای افکار پلیدتان مرد هر غلطی دلش میخواد انجام بده کثافت کاری و اعتیاد ومشروبات الکلی کتک کاری وووو

یک سال پیش

زنی که از شوهرش تمکین نکنداونم مدت طولانی احتمالاسرش یه جای دیگه گرمه و دیگه نمیشه بهش اعتماد کرد زن ها با همین رفتارهای خود باعث میشن شوهرشون به سمت زن دیگری تمایل پیدا کند

یک سال پیش

للل

09137684710یک سال پیش

شاید مرد مشکل داره زود انزالی داره زن سرد شده

یک سال پیش

بیچاره مرد مگه از همسر خود به غیر ازتمکین خاص چی می خواد که اون هم اگه نباشه دیگه زن به چه دردش می خوره

منصور یک سال پیش

مردها در این کشور فقط شدن حمال خانواده....بخاطر همین نو طرز فکرها هست که جوانان زن نمیگیرن...همه چیز در این کشور بازار آزادش بهتره

یک سال پیش

من نمیدانم زتها چرا از نزدیک شدن مرد به انها بدشون میاد .چرا؟

یک سال پیش

خب همین سوال را برعکس بکنید وحکم آن را هم لطفا بزارید

احمدعلیزادهیک سال پیش

بنظرم این جور زن را باید طلاق داد و راحت شد چون پشت این دو کلمه هزاران افکار ناپسند میشود نوشت بظاهر حق طلاق دست مرد هست اما دادگاه ها کاری کردن که براحتی نشود از دست اینجور زنها خلاص شد

یک سال پیش

زنان آزادی میخان که مردها بهشان نگن چکار میکنی کجا میری مگه زنهای قدیمی نیستن الان هم که پیر شدن از شوهر اجازه میگیرن زنهای این زمانه هرکاری بخوان میکنن مردها باید تمکین بکنن از زنشان طلاق دنیا را گرفته

رضا10 ماه پیش

حکمش اینه که بری ازدواج سفید کنی زنا مشکل روانی دارن

ایمان10 ماه پیش

اگر مرد نتونه زنش و راضی به نزدیکی کنه باید خودش و دار بزنه

B10 ماه پیش

زن فکرش آرام باشد دغدغه نداشته باشد خودش را فدای زندگیش میکند

10 ماه پیش

زنی که با شوهرش تمکین نمی کنه شوهرش هم به او مشکوک میشه وزندگیشان حرام میشه واینده بچه ها شون هم خراب میشه وقیامت باید جوابگو باشه.

7 ماه پیش

سلام من ازخانم هیچ علاقه ندیدم حتی میام حرف بزنم فحاشی میشنوم یکسال است رابطه زناشویی نداریم بخاطر بچه ها تحمل کردم ولی دیگه نمیتونم