ad
ad
تاریخچه‌ی پرداخت | معرفی تاریخچه‌ی پرداخت

معرفی تاریخچه‌ی پرداخت, از مبادله‌ی کالا به کالا تا اسکروسرویس‌ها

ابزارهای پرداخت تقریباً به اندازه‌ی سن بشریت قدمت دارند.
کد خبر: 6921
معرفی تاریخچه‌ی پرداخت, از مبادله‌ی کالا به کالا تا اسکروسرویس‌ها

ابزارهای پرداخت تقریباً به اندازه‌ی سن بشریت قدمت دارند. از زمان‌های خیلی دور، بشر در پی کشف راه‌هایی برای مبادله‌ و تامین مایحتاج خود بوده و به همین منظور روش‌های مختلفی را برای پرداخت اختراع کرده است.

از مبادله‌ی کالا به کالا که بیش از ۱۲۰۰۰ سال مرسوم بود تا پیدایش پول نقد دو هزار سال پیش از میلاد مسیح، و پیدایش اسکناس در هشتصد سال پیش و اختراع چک در قرن نوزدهم. در اواسط قرن بیستم گزینه‌های بیشتری برای پرداخت پدیدار شد که نشانگر پیشرفت و توسعه‌ی اقتصادی بود.

مهمترین اتفاق در تاریخچه‌ی پرداخت، ظهور اینترنت بود که درهای جدیدی را در این زمینه باز کرد و اتفاقات نوینی را رقم زد. می‌گویند اولین پرداخت آنلاین، در سال 1994 و در وبسایت یک پیتزافروشی خیلی معروف انجام شد. ظاهراً این پیتزافروشی نامدار، جزو اولین کسب و کارهایی بوده که به مردم اجازه سفارش آنلاین پیتزا را داده است. از سوی دیگر، باید از کوکاکولا به عنوان اولین شرکتی که پرداخت از طریق تلفن همراه را آغاز کرد، نام ببریم. این کمپانی، در سال 1997 امکان پرداخت هزینه‌ی نوشیدنی از طریق ارسال پیامک از تلفن همراه را برای مردم فراهم کرد. به لطف افزایش تعداد علاقه‌مندان به سیستم‌های پرداخت آنلاین و با توسعه و گسترش اینترنت جهانی، اولین کیف پول الکترونیکی در سال 1998 به نام PayPal آغاز به کار کرد. در دهه بعدی، روش‌های پرداخت متعددی پدیدار شد، برخی به شکل کیف پول الکترونیکی، مانند پی پال، و برخی دیگر به شکل حواله‌های بانکی که امکان پرداخت را برای مردم در سراسر جهان فراهم کرد.

حوالی سال ۲۰۱۰, گسترش و رواج تلفن‌های همراه هوشمند، اتفاقات جدیدتری را در حوزه‌ی پرداخت‌های آنلاین رقم زد.

با افزایش دسترسی مردم به فروشگاه‌های آنلاین، تمایل آن‌ها برای پرداخت هزینه‌ها از طریق اینترنت افزایش پیدا کرد. در همین زمان، تجارت الکترونیک نیز روز به روز رشد بیشتری می‌کرد و به در پی آن، گزینه‌های بیشتری برای پرداخت آنلاین پیش روی مردم قرار می‌گرفت.

یکی از بزرگترین اختراعات این دهه، اختراع بیت کوین و ظهور رمزارزها بود که باب جدید و متفاوتی را در دنیای پرداخت‌های الکترونیک باز کرد و تا امروز کاربرد ارزهای دیجیتال در زمینه‌های مختلف، هر روز گسترده‌تر از قبل شده است.

روش‌های پرداخت متنوعی که امروزه در دسترس هستند، تجارت الکترونیک را آسان‌تر از قبل کرده و به همه‌ی مردم این امکان را می‌دهند که از داخل منزل به راحتی و با سرعت خریدهای خود را انجام داده و از طریق یکی از روش‌های پرداخت، هزینه را به سادگی پرداخت نمایند. این اتفاق هم به نفع مصرف‌کننده و خریدار است و هم گسترش فروشگاه‌های اینترنتی، به رونق بازار اقتصادی کمک شایان توجهی کرده‌اند.

یکی از روش‌های پرداخت آنلاین که در سال‌های اخیر بسیار مورد اقبال و توجه مردم قرار گرفته، استفاده از اسکرو سرویس‌ها است.

سرویس اسکرو به شخص ثالث بی طرفی اطلاق می‌شود که دارایی یا وجوه، قبل از انتقال از یک طرف معامله به طرف دیگر، به امانت در اختیارش گذاشته می‌شود.

شخص ثالث وجوه را تا زمانی که خریدار و فروشنده الزامات قراردادی خود را برآورده کنند، نگه می‌دارد.

امین پرداخت، به عنوان یکی از اولین و مطمئن‌ترین اسکرو سرویس‌‌های ایرانی، می‌تواند روشی مناسب برای انواع پرداخت‌های خرد و کلان شما باشد.

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://jeldnews.com/d/2x67p2

پربیننده ترین




اخبار داغ